Vegas all The way!

20 juli 2015 - Henderson, Nevada, Verenigde Staten

Een nachtje later de blog, maar nier zonder reden. We waren zo laat terug van Las Vegas, dat we eigenlijk meteen ons bed in zijn gedoken. Wat een indrukken laat Vegas achter! Met de verwachting van 1 hele grote poppenkast, hebben we ons gestort in het gokgedruis.
Na een heel uitgebreid ontbijt in ons hotel, zijn we via de Strip naar de Golden Nugget geweest. De kinderen wilde namelijk zwemmen in het zwembad met haaienbassin met glijbaan. Maar.... Dat hebben we toch niet gedaan. Aangekomen bij het zwembad moesten we toch een ticket kopen van 25 dollar per persoon. Torn begin het te leven bij de kinderen. 25 dollar!!! Dat is 100 dollar voor het glijden van een glijbaan en verder niets! Dit ging de waarden en normen van de kinderen ver voorbij! Als het zo niets, nou dan hoeft het helemaal niet meer! Ik heb zo gelachen, maar was ook erg trots. Ondanks dat we hiervoor echt naar Vegas zijn gegaan en we er echt rekening mee hadden gehouden dat het druk, klein en tegen zou vallen en dat We naar Vegas even wat meer budget mee moesten nemen, hielden de kinderen voet bij stuk! Oké, geen glijbaan dus. Door het casino (wat niet mag mer kinderen) naar het oude deel van Las Vegas geweest. Dan maar een andere must have van Lars doen. Een hele grote zak popcorn eten! Dat is gelukkig wel gelukt. Overal in dit overdekte deel wordt je naar binnen gepraat of willen ze je wat verkopen. Denk dat we er enorm uitzien als toeristen.
Daarna zijn we met de auto naar het begin van de Strip gereden en de auto geparkeerd. Je kunt via bruggen naar de verschillende hotel toelopen, waarbij The Venetian mij vooral erg tot de verbeelding sprak. Buiten is het 42 graden, maar binnen in de hotels is het heerlijk koel en daardoor goed uit te houden. Binnen aangekomen zagen we eerst een vestiging van Carlo's Bakery! Jawel de enige echte en de reden waarvoor de kinderen in eerste instantie naar New York wilde. Twee vliegen in 1 klap en natuurlijk zijn we in de enorme rij gaan staan en hebben we cupcakes en lobster tail gegeten! In de rij spreek je nog eens iemand. Zo twee dames gesproken die altijd nieuwsgierig zijn waar we vandaan komen. Deze twee spraken schande van Dinald Trump (gouden hotel) en zijn run naar her presidentschap. Wat wij er van vinden? Tja... Laten we daar maar niet al te serieus op ingaan. Gelukkig waren deze dames vrijwiligers voor Hillary. Daarna een wandeling gemaakt door het hotel. Ze hebben Venetië na proberen te bouwen, inclusief blauwe luchten. Erg grappig. Hier heeft Martijn wel 4 dollar vergokt in een apparaat, tot grote erfenis van de kinderen die dit echt niet vinden kunnen en zo snel mogelijk uit de casino's willen. Briljant!!
En zo zijn we verder The Strip afgelopen, waarbij we iedere keer een kijkje hebben genomen in hotels om uiteindelijk naar de M&M winkel te gaan (die aan de andere kant van The Strip is, maar waar de kinderen echt heel graag naar toe willen). Af en toe een hotel of een winkel in om af te koelen of onder een verdamper gaan staan. Eindelijk de winkel in zicht en naar binnen. 4 verdiepingen met merchandising en een wand met alle kleuren M&M's die je je maar kunt bedenken, inclusief allerlei smaakjes. Kinderen blij en hebben daar ieder wat van uitgezocht.
Daarna moesten we terug, want Martijn had een reservering gemaakt bij de Stratosphere. Via de Ballagio (laatste stukje van de fonteinen gezien) naar de auto terug. Wat een drukte hier! Terug in de auto toch even gekeken hoeveel we nou gelopen hebben in Vegas. Iets meer dan 17 kilometer!! En dat in 42 graden! Wat een bikkels van kinderen heb ik toch. Niet zeuren, lekker lopen en veel zien!
Via de valid parking de auto afgegeven bij de Stratosphere en dan 230 verdiepingen omhoog om vervolgens uit te komen in het restaurant On top of The world. Wauw!!! Wat een aanrader. Rond 8 uur wordt het donker en gaan alle lichten aan in Vegas. Je kijkt over de hele stad uit terwijl je echt heerlijk zit te eten! Het restaurant draait in 80 minuten 1 keer volledig rond, waardoor je de hele stad kunt zien. Echt geweldig. Wat een belevenis!! Wij hebben een geweldige dag gehad in Vegas. Wat allemaal zo verschrikkelijk show is, dat het allemaal weer echt wordt.
Nu heb ik het alleen over de leuke kant van Vegas, maar je ziet hier ook veel ellende. Daklozen, verslaafde mensen en mensen die je dingen willen verkopen die je niet matchen met de pracht en praal om je heen. Hoort ook bij deze stad en zet veel in perspectief. Ook goed om te zien en dat maakt ook indruk op de kinderen.
Al met al hebben wij genoten van dit enorme Disney-gevoel-maar-dan-echt en hebben we stiekem de hele dag met een grote glimlach en verbazing door de stad gelopen. Nog een keer? Nee, heb het nu wel gezien, maar ben een enorm leuke herinnering rijker! Geweldig!!

1. Elly:
    20 juli 2015
    Fijn te horen dat jullie zoveel beleefd en gezien hebben en wat worden de kids groot dat ze het geld voor een glijbaan er niet voor over hebben!
  2. Hellen:
    20 juli 2015
    Geweldig toch?! Ben erg trotst dat ze voet bij stuk houden. Hetzelfde over het gokken.
  3. Richard:
    21 juli 2015
    Je beschrijft Vegas zoals Femke en ik die ook beleefd hebben. Het is grappig, guitig, over the top. Leuk om mee te maken, maar bij een eventuele volgende reis gaan we liever naar een mooi natuurgebied.
    Maar je moet het eens hebben gezien als je toch in de buurt bent.
  4. Loes:
    21 juli 2015
    Leuk zo'n reisverhaal te lezen van jullie vakantie. Ja, ik heb al meer gehoord dat Las Vegas dik over de top is, maar het is toch heel leuk om meegemaakt te hebben. Mijn vriendin gaat volgende maand met haar man en kleindochter 2 weken naar Las Vegas, maar volgens mij heb je er naar een paar dagen al echt genoeg van
  5. Hellen:
    21 juli 2015
    Het is een soort Disneyland maar dan voor grote mensen. In de omgeving is verder alleen woestijn, dus daar hoef je het echt niet voor te doen. Ondanks de vooroordelen die wij hadden (wilde het eigenlijk eerst overslaan, maar vanwege het zwembad toch gedaan) hebben we er echt wel een leuke tijd gehad. We hebben de hele dag gelachen. Je ziet dungen die je zelf niet kunt bedenken. Als je een echte fokker bent, dan kun je jezelf hier natuurlijk wel heeeeel lang vermaken (of niet als je alles in een keer op rood zet ).