Snorkelen en een bonte avond!

4 augustus 2015 - Kihei, Hawaii, Verenigde Staten

Door het tijdverschil opnieuw vroeg wakker. Even lekker chatten met Nederland, want daar is het het einde van de dag.
Martijn werd wakker rond 7 uur lokale tijd en ik heb hem nog nooit zo snel zijn bed uit zien springen. Hij wilde meteen buiten kijken naar de zinsopgang, maar die was al geweest. Het strand voor zichzelf en informatie halen over het huren van een auto, snorkelen en een kopje koffie doen.
Ondertussen was iedereen hier wakker en fris en fruitig en zijn we een ontbijtje gaan eten in het restaurant waar we gisteren ook hadden gegeten. Vers fruit en sapjes en de kinderen pannenkoeken met en zonder blauwe bessen. Gelukkig had Martijn ons ook gevonden en konden we onze dag doornemen. In ieder geval willen we hier graag de road to Hana rijden en daar hebben we een auto voor nodig. Maar wanneer is de beste dag? Over twee dagen arriveert hier een tropische storm en daar gaat al een behoorlijke wind aan vooraf. Als we willen snorkelen dan zou het vandaag de beste dag zijn. Ook wilden we graag een Hawaiiaanse show zien en die was vanavond bij het resort. Keuze gemaakt: vandaag snorkelen en show en morgen road to Hana. Bodyboards, snorkels en brillen gehuurd en strandje opgezocht. Ik had nog nooit gesnorkeld en na een beetje hulp van Sanne en Martijn durfde ook ik te snorkelen! Dat was fantastisch!!!! Er zwom een enorme schildpad onder Sanne langs, nemo visjes, enorme blauwe platte vissen gezien, vissen met blauwe lippen, doorschijnende vissen, kleine rode visjes en nog veel meer! Echt enorm mooi!! Lars heeft het even geprobeerd, maar vond het niets .
Daarna op tijd weer terug, douchen en aankleden voor het eten en de show van vanavond. Daar aangekomen kregen we een prachtige bloemenkratjes van orchideeën en mochten we natuurlijk op de foto ($20!!) en konden we souvenirs kopen. Kinderen natuurlijk snel verkocht. Ook werd er een varken op hawaiiaanse stijl klaar gemaakt (heerlijk), konden we bloemen voor in het haar maken en een biekenlegger bedrukken (Sanne blij). Het eten was ook heerlijk en daarna begon de show. Ze vertelde het verhaal over Maui door dansen. Lars verheugde zich op de dans met vuur die op het einde kwam! Ging er helemaal in op!
Opnieuw een geweldige dag in een geweldige omgeving. Alles ruikt hier heerlijk door de bloemen, mensen zijn aardig en je wordt hier spontaan ontspannen en relaxed. Mocht je op vakantie gaan naar Amerika en je hebt nog een beetje centjes over: ga dan naar Maui! Geweldig!!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Richard:
    4 augustus 2015
    Mooi avontuur weer!
    Het onderwaterleven is zo prachtig om te zien! ben benieuwd hoe de Road to Hana gaat bevallen!