Op naar Las Vegas

19 juli 2015 - Henderson, Nevada, Verenigde Staten

Vandaag naar Las Vegas. Alles weer ingepakt en in de enorme auto gestopt. Gelukkig net op tijd. We horen namelijk dat het, nadat wij weg gingen, noodweer is in LA. Daarna ontbeten buiten de deur. Sanne en Lars de heerlijke pancakes (beetje als een wentelteefje) en wij scrambled eggs. Lekker! De kinderen kunnen wel wennen aan Amerika en de gebruiken voor het eten. Refill op de drankjes en heel veel van wat ze heerlijk vinden. Voor de grap ook door een supermarkt gelopen waar Lars zich vooral verbaasde over de 5 liter ijsbakken en de rij met cornflakes.
De navigatie gaf aan dat het een rit zou zijn van ongeveer 5 uur. Voordat je Los Angels uit bent ben je al een uur verder. De reis ging voorspoedig en onderweg hebben we bijzondere landschappen gezien. Van enorm veel bergen tot aan woestijn met erg bijzondere bomen. Af en toe staat er zomaar een dorpje. Onderweg kregen we de waarschuwing van een zandstorm. Deze hebben we niet gezien of gemerkt. We zitten iets buiten Las Vegas beetje weg van de drukte. Heel bizar. Het ene moment rij je in de woestijn en het andere moment in een hyper groen resort inclusief watervallen en lagoon! Een soort klein dorp midden in de woestijn. Heel bizar.
De kinderen en ik zijn op zoek gegaan naar het zwembad. Zij hebben een heerlijke duik genomen en ik heb de gym bezocht. Martijn heeft de bar bezocht en kwam daar een Amerikaan tegen die nog een aantal dagen hier extra blijft ivm het noodweer richting de Canyons. Daar gaan we hierna heen! Hagelstenen zo groot als pingpong ballen, thunderstorms en zandstormen. Hij durfde niet verder te rijden. Nou ja, wat er vandaag valt zal er over twee dagen niet meer zijn.