On The road to Zion

21 juli 2015 - Springdale, Utah, Verenigde Staten

Na de drukke dag en avond in Vegas hebben we met allemaal tot laat geslapen (07.30). Dat is prettig. Koffers gepakt en naar een Wallmart gereden om boodschappen te doen. Beetje omgekeerde wereld hier. Voorverpakte troep is lekker goedkoop, maar voor 4 (!!!) appels betaal je 5,5 Euro. Tja....
We zijn daarna eerst naar de Hoover dam gereden. Dat is ongeveer 40 minuten rijden. Aangekomen moet je met de auto door een controlepost en dan parkeren. Tegen de tijd dat wij uit de auto waren was het zo warm dat het zweet je spontaan uitbrak. Wel super indrukwekkend om te zien allemaal. Zeker als je je bedenkt dat er 4000 mensen aan het hebben gewerkt en dit in 4 jaar is gemaakt. Een enorm meer is er ontstaan met heel mooi blauw water. We besloten niet te lang te blijven en te rijden naar onze volgende accommodatie in Zion/Springdale. Na opnieuw een heel groot stuk door de toch wat saaie woestijn te rijden, veranderde het landschap langzaam. De bergen kregen andere vormen en kleuren en er kwamen zowaar wat bochten in de weg. Regelmatig wat langzamer gereden om het mooie uitzicht te bewonderen. Ons hotel ligt midden in Springdale en kijkt uit om prachtige rode bergen. Dit is opnieuw geen straf. Terwijl ik deze blog schrijf liggen de kinderen voor mij in het zwembad. Is het hier net 18.00 geweest en zullen we over een uurtje gaan eten. Maar nu eerst even bijkomen van alle indrukken en opnieuw keihard genieten!