Vandaag Bryce of toch Zion?

23 juli 2015 - Springdale, Utah, Verenigde Staten

Vandaag wilde we graag naar Bryce National Park. Ligt hier nog twee uur vandaan en wilde daar graag een vakantiewens van Sanne in vervulling laten gaan. Paardrijden. Na het ontbijt gebeld met verschillende ranches, maar geen plek meer. Morgen kondeen we nog op een reservelijst. Dan dat maar. Morgen om 13.10 melden in Bryce. Aangezien we dan ook een hike willen doen in Bryce, besloten we toch maar nog een keer naar Zion National Park te gaan en de Emeralds te lopen. Opnieuw met de busjes vanuit Spingdale, naar de ingang en dan met de parkbus verder omhoog. Uitgestapt bij Zion Lodge om daar de Lower, Middle en Upper Emerald de bekijken. Was nog best een stijle en soms wat enge route. Omdat het stijl is en je goed op moet letten waar je voeten neer zet, vergeet je bijna naar boven te kijken. Iedere keer veranderd te kleur van de rotsen om je heen. Prachtig! Onze eerste stop was de Lower Emerald. Een kleine pool en een stroompje, maar ondrweg zagen we al de waterval van de Middle Emerald. Deze besloten we nog niet te bezoeken en meteen door te gaan naar de Upper Emerald. Wat een klim! Als echte Nederlanders waren we natuurlijk te laat vertrokken en liepen nu dus heerlijk in het zonnetje (not) te puffen. Wij ieder stroompje trokken Martijn en Sanne hun t-shirt uit om deze nat te maken. Dat was wel nodig om even af te koelen. De Upper Emerald is de hoogste en de grootste pool en ook meteen een keerpunt aangezien de verdere trail gesloten was voor reparatie. Van het hotel hadden we een lunchpakket meegekregen die we hier heerlijk hebben op gegeten. Terug naar de Middle Emerald en onder de waterval door gelopen. Naarmate we verder afdaalde, werd het pad ook beter te doen. Onder aan de rivier zag Martijn ook een ranche en wat bleek.... Plek voor 4 personen! Meteen gereserveerd en Sanne het aller aller aller aller vrolijkste gemaakt. De knuffels en kusjes bleven komen. We hebben een korte pauze genomen bij Zion Lodge en wat gegeten en gedronken in de schaduw.
En dan het grote moment! Paardrijden. We werden door echte cowboys naar ons paard gebracht en in het zadel geholpen. Voor Lars de eerste keer. Hij had een heel lief paard gekregen en had deze erg snel onder controle. Sanne zat de hele route te glunderen. Tijdens de tocht erden we door de cowboys voorzien van geschiedenis en af en toe bleven we stol staan voor een verhaal. Heen en terug zelfs met de paarden door het water gelopen! Al met al een geweldige ervaring. Moe maar voldaan zijn we daarna dan ook terug gegaan naar Springdal en hebben we gegeten in het restaurant schuin tegenover ons hotel. Daar kregen we gezelschap van een kolibrie en hertjes die de gevallen appeltjes op kwamen eten. De dagafsluiter bij het zwembad met een kopje thee is opnieuw heerlijk. Op naar Bryce en dan nu echt!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Elly:
    23 juli 2015
    Mooi zeg! Wat een belevenis!
  2. Richard:
    24 juli 2015
    Eigenlijk zou je bij zonsopgang er naar toe moeten gaan. Dan staat alles in vuur en vlam wat betreft kleuren. Zo mooi!
  3. Hellen:
    25 juli 2015
    Had het graag willen zien, maar dat zou wel heel vroeg zijn. De kinderen om 7 uur wakker maken was àl een straf voor ze
  4. Hellen:
    25 juli 2015