Bryce all the way

23 juli 2015 - Bishop, California, Verenigde Staten

vandaag extra vroeg opgestaan om te vertrekken naar Bryce. Na een snel ontbijt in het hotel en lunchzakjes voor onderweg, via Zion National Park naar Bryce National Park gereden. Een prachtige route! Zo zie je Zion weer van een hele andere kant. Hier zijn de rotsen toch weer anders. Anders van kleur en van vorm. Onderweg veranderde het landschap opnieuw. Het werd groen en er waren zelfs koeien en paarden die lekker stonden te grazen in de wei. Dat is wel wat anders dan de woestijn. Na een twee uur durende rit, kwamen we aan in Bryce. We hadden de tip gekregen om helemaal naar boven te rijden tot aan het eind van de route en dan iedere keer een stukje af te dalen. Zo konden we echt alles zien van het park. En ook dit was weer adembenemend! Wat een wijds en groots uitzicht en wat een geweldige vormen. De kleuren zijn prachtig, eigenlijk is het enorm overweldigend als je er zo boven staat. Bij Inspiration Point hebben we de auto geparkeerd en zijn we gaan wandelen. Nou ja, hiken! Eerst naar beneden, wat vrij inspannend  was. Ik heb nog nooit op zo een stijle berg gelopen, we zjin helemaal naar het dal gegaan en daar was het zowaar nog mooier. Omdat het een enorm heldere dag was en de lucht knalblauw, kon je de vormen en kleuren van de Hoodoos goed zien. Hoodoos zijn de uitgesleten pilaren die soms alleen staan. Het lijkt alsof ze heel poreus zijn, maar als je het gesteente voelt, is het behoorlijk stevig. Na beneden gelopen te zijn, moet je helaas ook omhoog! Hier lijkt geen einde aan te komen en is op sommige momenten erg stijl. Er zit niets anders op en is toch een goede manier om de hamburger van de avond daarvoor te verbranden. Eindelijk bovenaan hebben we nog een stukje van het verhaal van een ranger gehoord en daarna zijn we op de bus gestapt terug naar de auto. Lars viel meteen in slaap. In de bus kom je veel nieuwsgierige en vriendelijke Amerikanen tegen die altijd spontaan proberen een praatje te maken. Ze zijn altijd wel benieuwd naar Nederland en vooral naar wat je al gezien hebt en wat je nog gaat doen. Veel mensen zijn ook behoorlijk behulpzaam en geven je spontaan tips over dingen die je echt moet zien om moet gaan doen. Is wel gezellig zo. Vanavond weer vroeg naar bed. Morgenochtend vertrekken we naar Bishop. Dat is de langste rit die er tussen zit. We hebben er weer zin Om een nieuw stuk Amerika te ontdekken. Toch ook een beetje tegenzin, want het is hier wel heel erg mooi.

1. Richard:
    24 juli 2015
    De Hoodoos zijn erg fraai. En ook hier met verschillend licht lijken ze iedere keer weer andere kleuren en vormen te krijgen. Echt een natuurwonder.
  2. Hellen:
    25 juli 2015
    Is echt prachtig!! Raakte niet uitgekeken. Wat prachtig. De ranger vertelde ook hoe de kleuren zo zijn gekomen en waar de lagen uit bestaan. Super interessant!