Prachtig Zion

21 juli 2015 - Springdale, Utah, Verenigde Staten

Springdale is een klein plaatsje net voor de ingang van het Zion Park. Vandaag wilde we heel graag het park in en vooral De Narrows lopen. Eerder het advies gekregen om dit echt te doen (dank Emiel en Danielle). Door Springdale rijden de hele dag gratis busjes die je naar de ingang van het park kunt nemen. Aangekomen bij de ingang kun je speciale schoenen huren om deze trail te lopen. Hoewel ze er enorm lomp, groot en onhandig uitzien, kwamen ze later enorm goed van pas. Vanuit het begin van het park stap je opnieuw een busje in en kun je kiezen welke trail je gaat lopen. The Narrows is de laatste halte en ondanks dat de busjes enorm vol zitten, maakt het uitzicht meer dan goed. Aangekomen liepen we eerst via een aangelegd pad naar de start van de trail. Onderweg is het al prachtig en wordt je regelmatig bekenen en benaderd door eekhoorntjes. Bij de start mag je meteen het water in en je schoenen testen. Je schoenen worden heel nat, de speciale sokken ook en je voeten natuurlijk ook! Dan loop je vervolgens via de stroom die door Zion heen loopt verder naar boven. Nog best een onderneming. Je kunt de bodem niet zien en er liggen veel grote stenen. Menig wandelaar hebben we dan ook mooie duiken zien maken. Na iedere bocht ligt een nog mooier uitzicht en dan loopt je stiekem al snel 7 km stroom opwaarts en daarna natuurlijk ook weer terug. Sanne heeft er enorm van genoten. Prachtige ervaring. Na 5 kilometer vond Lars het wel mooi geweest. De terugweg ging voor hem een stuk sneller en enthousiaster, toen hij en Martijn bootjes in het water maakte en deze bleven volgen. Ruim 6 uur later en 16 kilometer verder waren we weer bij het begin. Moe maar voldaan. Tijd om iets te gaan eten en daarna een plons te nemen in het zwembad. Op naar de volgende geweldige dag!

1. Loes:
    22 juli 2015
    wat is de natuur toch mooi he! Zion zullen jullie niet snel vergeten.
  2. Elly:
    22 juli 2015
    Lijkt me prachtig! Die Lars, wat goed dat hij aangeeft waar zijn grenzen liggen. Benieuwd naar de foto's!
  3. Hellen:
    22 juli 2015
    Het is enorm indrukwekkend! Iedere stap die je maakt is opnieuw prachtig! Lars laat zich niet gek maken . Gelukkig mocht hij na het eten nog lekker zwemmen (tot 10 uur!!) met Nederlandse kinderen. Nog even iets vertrouwd.
  4. Hendry:
    24 juli 2015
    Zion en dan vooral de Narrows! Echt geweldig en super mooi is dat! Hoe verder je loopt, hoe nauwer (Narrower :) ) en mooier het wordt.
    Cool om jullie verhalen te lezen, doet mij weer terug denken aan mijn reis van een paar jaar terug langs de westkust van de USA.

Have fun nog verder!
  5. Hellen:
    25 juli 2015
    Dank jullie wel Hendry, het is enorm genieten hier. Alles even prachtig en soms nog wel meer dan dat! Echt een avontuur!