Fisherman's Warf en de tram

31 juli 2015 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Stiekem toch wel een beetje moe van de reis van gisteren en onze wandeling door Chinatown en Little Italy gisteravond. We hebben heerlijk gegeten bij een Italiaans restaurant daar (Pinokkio) en waren rond half 10 in het hotel.
Vanmorgen uitgeslapen en klaar om de stad verder te verkennen. Met een dagabonnement voor het openbaar vervoer zijn we met de cabletrams naar Fishermans Warf gegaan. Alleen de rit is al een enorme beleving! Deze trams en het keerpunt stoppen vlakbij ons hotel. Lekker dichtbij. Deze tram neemt je alle heuvels mee op en brengt je ook weer beneden. Het uitzicht is geweldig! Continu de straten die zo schuin naar beneden lopen dat de auto's er niet normaal kunnen parkeren. Beroemde plekjes uit films en uitzicht op de bruggen. Aangekomen bij Fishermans Warf hebben we heerlijk geslenterd over de pier om uiteindelijk bij pier 39 de zeeleeuwen te bewonderen (en te ruiken). We hebben enorm gelachen. Het was net of ze een show aan het opvoeren waren. Vanuit de pier zijn we een echte hamburger gaan eten bij Johnny Rocket (de eerste echte hamburgertent) en zijn we doorgelopen naar Lombard Street. Dit is de straat waar de auto's slingerend door de stijle straat naar beneden rijden. Een enorm toeristisch gebeuren en een beetje overschat ook. Leuk om te zien en dat is het dan ook wel. Nog een klein beetje doorgelopen naar de volgende halte van de tram en in het centrum uitgestapt. Na de hamburger hadden we nog steeds geen trek. Een salade gehaald voor op de kamer en lekker opgegeten op bed met de televisie aan. Denk dat het vroeg slapen wordt en dat we morgen weer een ander deel gaan bekijken van San Fransisco. De indrukken tot nu toe zijn geweldig! Een heerlijke stad, mooie uitzichten en gezellige mensen. Wij vermaken ons wel.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Elly:
    31 juli 2015
    Wat een belevenissedndrtdrotpt allemaal! Kan niet goed typen want Fae doet steeds haar poot op de ipad!
  2. Richard:
    Leuk, leuk, leuk!
    Met de fiets over de brug en dan aan de andere kant van de brug bij het dorpje een ijsje eten is ook leuk om te doen. Naast al die andere dingen die je kan doen in San Francisco.
  3. Hellen:
    31 juli 2015
    Fae wil er ook bij zijn denk ik
  4. Hellen:
    31 juli 2015
    Gisteren was er een enorme zeemist en konden we de brug bijna niet zien. We doen vandaag nog een poging