De mistige kant van San Fransisco

31 juli 2015 - Maui, Verenigde Staten

Vanmorgen begonnen met een ontbijtje buiten de deur. Heerlijk! Een bagel met zalm en als Side dish zowaar echt fruit! Lars een crêpe met nutella, Sanne iets met ei op een broodje en Martijn roerei met toast. Lekker!! Daarna met een Uber taxi naar het begin van het Golden Gate Park gelopen. Een breed en mooi park wat we volledig uit hebben gelopen!! We hebben de Japanse tuinen gezien, het wetenschapspark en uiteindelijk ook de beide windmolens. Wat een wandeling was dit zeg! Als beloning kom je uit bij de oceaan waar we onze voeten even wat rust hebben gegeven. Onze missie van vandaag was de golden gate bridge zien. We dus verder gelopen via Ocean Beach naar het Lincoln Park. Mooie uitzichten als het vandaag niet zo enorm mistig geweest zou zijn. Al wat we keken, geen Golden Gate Bridge. Met tintelende voeten doorgelopen naar China Beach. Dit is een geweldig natuurgebied en een hele mooie wandelroute. We hebben hier ook de zeeleeuwen zien liggen uitrusten. Uiteindelijk, ergens in de verte en in de mist, konden we de onderkant van de brug zien. Helaas helaas, meer zat er niet in voor vandaag. Ondertussen waren we wel een wetje klaar met de wandeling, maar kregen we veen WiFi om een Uber taxi te bestellen. Wel kwamen we uit in een geweldige villa wijk. Prachtige huizen met uitzicht op de oceaan! Deze wijk heet Presidio en is echt een bezoekje waard. Eindelijk WiFi en een aardige chauffeur die ons naar The Embarcadero heeft gereden. Deze pakhuizen hoorde vroeger bij de entree van San Fransisco toen de Chinezen massaal naar SF kwamen. Sinds een aanta jaren zijn deze verbouwd naar een soort overdekte foodmarket met een aantal restaurants. We hebben hier heerlijk gegeten en als toetje cheesecake (met z'n 2-tjes) en een enorme suikerspin voor de kinderen. Feest! Voor de aller aller allerlaatste keer met de kabeltram naar 5th Street en naar beneden gelopen richting Union Square. Nog 2 broeken gescoord voor Sanne en dan zorgen dat de koffers zijn ingepakt voor morgen. Onze laatste bestemming Maui. Wij zijn er klaar voor!

1. Michiel:
    SF klinkt als een aanrader! Veel plezier in Maui!☀️
  2. Sabine:
    1 augustus 2015
    Heerluk! Wat een vakantie. Ik wens jullie een zonnig Maui!
  3. Hellen:
    1 augustus 2015
    SF is een heerlijke stad! zeker doen als je de kans krijgt! Nu op naar Maui!!