Let's go to San Fransisco

29 juli 2015 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vanmorgen alles vroeg ingeladen in Bass Lake om vervolgens nog een ontbijtje te halen op het park. Zoals het hoort: een muffin! Op het bankje in de zon ons ontbijtje gegeten en daarna heel relaxed richting de kust gereden. Was opnieuw een hele mooie rit met geweldige landschappen. Van de rotsachtige omgeving, naar glooiende heuvels zoals je die ziet in Italië. Fruitgaarden en uiteindelijk stad. Rond 1 uur reden we de stad in en dat merk je eigenlijk al meteen de "andere" energie. We stonden alleen even in de file om de brug over te komen om de 4 dollar tol te betalen, maar dan heb je wel meteen een geweldig uitzicht over de haven en de zee! Er hing een hele mooie zeemist zoals je deze ook ziet in de films! Over de brug rijdende zagen we aan onze rechterkant Alcatraz liggen! Al erg snel konden we de afslag nemen en werden we door de navigatie snel door de eenrichtingsverkeer straten gestuurd. Dat ging prima en bij het hotel werden we keurig geholpen met alle bagage. Auto leeg en opgeruimd voor het hotel die we twee straten verderop in konden leveren. Dat scheelt weer. Kregen meteen een indruk van de stad en die beloofd veel goeds! Als we het hotel uitlopen zijn we bij Union square waar de trams nog met de hand worden gedraaid. Natuurlijk ook bij Nordstrom naar binnen geweest en daar lekker gewinkeld. De stad leeft en doet. Stadse geluiden en andere beleving. Opnieuw weer erg indrukwekkend. Nu eerst een hapje eten en dan morgen Chinatown, nobhill, fishermans Wharf en Russian Hill bekijken.

1. Richard:
    30 juli 2015
    Leuk! Leuk! Leuk! Een van mijn favoriete steden. Een fijne "vibe" hangt er in en rond SF. Het enige jammere is dat de huizenprijzen zo duur zijn dat de restaurants bijna geen mensen meer kunnen vinden omdat die de huur niet kunnen betalen in SF.
  2. Hans:
    30 juli 2015
    Dé oplossing is DIY, Richard. Lekker alles zelf doen in een professionele keuken met zonodig "a little help of a professional 'friend'". En dan in het restaurant gezellig zelf opdienen en opeten.
  3. Hellen:
    30 juli 2015
    Klopt Rich! Wat natuurlijk niet staat beschreven is dat er overal gezocht wordt naar personeel. Ook staat er niet dat uk nog nooit zo veel zwervers en bedelaars heb gezien als hier in SF. Misschien een idee om die eens te matchen