Een dagje extra in Bishop

25 juli 2015 - Bishop, California, Verenigde Staten

Vandaag de langste rit voor de boeg. Van Springdale naar Bishop. Dit is een rit van 7 uur waarvan een deel door de woestijn. Eerst een stukje terug maar Vegas en vandaar uit zijn we boven Dead Valley gereden. Dead Valley is een grote vlakte met zo een beetje niets. Af en toe een struikje hier of daar en dan heb je het wel gehad. Een behoorlijk saai stukje. Toch, nu we de geschiedenis van het ontstaan van dit deel van Amerika van de Ranger hebben gehoord, letten we continu op de kleuren die het land heeft. Het doet je iedere keer beseffen dat het wel heel oud is allemaal. Het laatste stukje weg was een grote verrassing. We hebben gereden door een enorm surrealistisch landschap van hoge, zwarte bergen waar soms heel veel bomen groeide. De weg was smal en enorm bochtig. Het allerleukste waren de waarschuwing voor een "bump". Dat betekent dat de weg ineens heel stijl naar beneden en omhoog gaat, waardoor je het gevoel hebt in de nieuwe attractie van de Efteling te zitten. Dit was niet 1 keer, maar continu! We hebben een enorme lol gehad in de auto. Ook hebben we kleine tornado's gezien onderweg. Blijkbaar komen deze hier veel voor. We hebben ze zelfs op de film gezet. Schijnt hier veel voor te komen, want we werden gewaarschuwd met een bord.
Aangekomen bij het hotel bleek dat ik een fout had gemaakt in planning. Er stond een reservering, maar alleen voor morgen en niet voor vandaag! Hoewel het een doorreis zou zijn, hebben we er een dag bijgeboekt en hebben we nu de mogelijkheid om hier de omgeving te bekijken. Had ik me nog niet in verdiept, dus morgen naar het visiting center om informatie op te vragen. Misschien een mooie gelegenheid om de wens van Lars uit te laten komen. Wie weet. Nu eerst een restaurantje zoeken en even bijkomen van de lange, inspannende en grappige rit.