Dagje bijkomen in Bishop

26 juli 2015 - Bishop, California, Verenigde Staten

Zoals gisteren geschreven hebben we vandaag een extra dagje in Bishop. En wat zouden we dan gaan doen? Bishop is een dorpje dat enorm centraal ligt tussen Dead Valley, sequoia en Yosimite. Helaas is Sequoia vanuit hier niet goed bereikbaar. Je zult er omheen moeten rijden wat je 6 uur kost! Dat doen we dus niet. Na het ontbijt naar de plaatselijke VVV geweest voor informatie. Heel veel opties zijn er niet om binnen 1 dag te doen. Wel werden we getipt door de eigenaar van een winkel om naar de plaatselijke meren te rijden. Deze meren liggen aan de voet van Yosimite, maar zijn niet altijd natuurlijk. Ze gebruiken de meren om energie op te wekken voor het stadje. Na een enorme klim met de auto naar boven kwamen we uit bij Lake Sabrina. Mooi om te zien, super helder water uit de bergen en heerlijk koel. Beetje heen en weer gelopen en daarna de weg naar een aanbevolen bergpas geprobeerd te vinden. Helaas, zonder succes. Inmiddels was het half 2 en vinden we het eigenlijk wel weer leuk voor vandaag. Lunch gehaald bij een Nederlandse (en enorm populaire) bakker. Deze is rond 1950 uit Utrecht naar Amerika verhuisd en is hier lekker brood gaan verkopen. En dat was het zeker. We zijn verhuisd naar een grotere kamer na terugkomst tot grote vreugde van de kinderen. Nog groter!! Kinderen hebben zich omgekleed en liggen nu al ruim 3 uur in her zwembad. Ook lekker zo een dagje bijkomen van alle indrukken. Morgen weer een richtlijn de planning. Nu gaan we via Yosimite naar Basslake. Hier zullen we drie nachten verblijven.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Hans:
    26 juli 2015
    Het is in ieder geval duidelijk waarom die Indianen het er zo naar hun zin hadden voordat die immigranten kwamen. Wat was nou de grote wens van Lars???
  2. Hellen:
    26 juli 2015
    Er zijn ook Visitor centers van de Indianen en je kunt hier veel authentieke spullen kopen van indianen. Behoorlijk indrukwekkend! De wens van Lars is te rijden in een quad. We hadden een adresje hier, maar die verhuren ze niet meer. Dat gaan we opzoeken op het volgende adres.