Tweede dagje Yosemite

29 juli 2015 - Bass Lake, Verenigde Staten

We hebben getwijfeld vandaag. Hoe staat het met de brand? En de rook? Is het een beetje uit te houden vandaag? Alle nieuwsberichten gelezen en informatie opgehaald bij de receptie en besloten vandaag nog een dagje te blijven. Nog een dagje naar Yosemite! Eerst naar Oakhurst gereden om een vers sapje te halen en om te tanken. Sapjeswinkel heeft het helaas niet gered, maar de Starbucks heeft ook een groen sapje. Goed alternatief en voor Martijn en de kinderen een shake gehaald. Iedereen blij en onderweg. Dit keer wilde we graag naar de Valley om van daar uit door te lopen naar een hele mooie waterval. De wandeling was dit keer door en graslandschap met opnieuw hele mooie uitzichten o.a. op de Half Dome. Langs de Merced rivier gelopen waar veel mensen aan het zwemmen waren. Zag er erg aantrekkelijk uit, maar daar hadden we geen rekening mee gehouden (geen zwembroek mee). Dit keer niet een hele pittige wandeling (klein stukje 14%), maar wel erg mooi met als beloning een prachtige waterval. Beetje druk hier, dus na de gemaakte foto's snel weer naar beneden en het rondje verder afgelopen. Onderweg komen we bijna altijd mensen tegen die vragen of je een foto wilt maken. Tuurlijk! Daarna heb je meestal meteen een praatje. Erg gezellig, vooral met Amerikanen die het geweldig vinden te weten wat je allemaal al hebt gezien en gaat bekijken. Dan de laatste rit terug naar het huisje in Bass Lake. Een prachtige tocht en natuurlijk onze ogen gericht op de weg, maar ook op het park. Zouden we dan misschien toch nog een beer zien? Helaas, niet gelukt. Nu gaan de kinderen toch nog even zwemmen met Martijn en dan een hapje eten. Klaar voor morgen. Klaar voor San Fransisco!!

1. Richard:
    29 juli 2015
    Dat wordt genieten morgen!